Πανελλαδικές 2014: Οδηγίες για ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

panellhnies_1286_3_0

Το Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε οδηγίες για τις πανελλαδικές και ειδικότερα για τον τρόπο εξέτασης των μαθημάτων καθώς και τη διαδικασία χορήγησης των γνωματεύσεων.

Πιο συγκεκριμένα, οι γνωματεύσεις από τις υγειονομικές επιτροπές και οι γνωματεύσεις των ΚΕΔΔΥ ή των Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων υποβάλλονται με σχετική αίτηση-δήλωση συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις μέχρι τις 25 Φεβρουαρίου του 2014.

Μάλιστα, οι οδηγίες αφορούν:
1. Μαθητές της τελευταίας τάξης των Γενικών Λυκείων (ημερήσια και εσπερινά).
2. Αποφοίτους Γενικών Λυκείων (ημερήσια και εσπερινά).
3. Υποψηφίους, μαθητές και αποφοίτους, ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ ομάδα Α.
4. Υποψηφίους, μαθητές και αποφοίτους, ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ ομάδα Β.
5. Μαθητές τελευταίας τάξης Λυκείων Ειδικής Αγωγής.

Προφορικά εξετάζονται, σύμφωνα με το έγγραφο του υπουργείου Παιδείας, κατόπιν αίτησης των μαθητών ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως:
– Δυσλεξία
– Δυσαναγνωσία
– Δυσγραφία
– Δυσαριθμησία
– Δυσορθογραφία

Επίσης, προφορικά εξετάζονται και οι μαθητές με σύνθετες γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες, παραβατική συμπεριφορά λόγω κακοποίησης, γονεϊκής παραμέλησης και εγκατάλειψης ή λόγω ενδοοικογενειακής βίας. Οι μαθητές αυτοί έχουν τη δυνατότητα προφορικής εξέτασης εφόσον έχουν υποβάλει γνωμάτευση ότι έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αδυνατούν να υποστούν γραπτή εξέταση.

Άλλες περιπτώσεις προφορικής εξέτασης είναι οι ακόλουθες:
– Είναι τυφλοί, σύμφωνα με το ν.958/79 (ΦΕΚ 191 Α) ή έχουν ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67% ή είναι αμβλύωπες με ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67%.
– Έχουν κινητική αναπηρία τουλάχιστον 67% μόνιμη ή προσωρινή που συνδέεται με τα άνω άκρα.
– Πάσχουν από σπαστικότητα των άνω άκρων.
– Πάσχουν από κάταγμα ή άλλη προσωρινή βλάβη των άνω άκρων που καθιστά αδύνατη τη χρήση τους για γραφή.

Για την τελευταία περίπτωση (προσωρινή βλάβη άκρων) θα πρέπει να προσκομίσουν στο λύκειο τους πρόσφατη ιατρική γνωμάτευση από δημόσιο νοσοκομείο ή οποία φέρει σφραγίδα από συντονιστή διευθυντή Κλινικής ΕΣΥ ή νόμιμα εκτελούνταν χρέη συντονιστή ή διευθυντή Πανεπιστημιακής Κλινικής ή από Δημόσιο Κέντρο Υγείας στην περιοχή του υποψηφίου, η οποία φέρει σφραγίδα του διευθυντή του Κέντρου, από την οποία προκύπτει η αδυναμία συμμετοχής σε γραπτή εξέταση.

Επισημαίνεται ότι στη γνωμάτευση πρέπει να πιστοποιείται ρητώς η αδυναμία χρήση του άνω άκρου για γραφή και να αναγράφεται το χρονικό διάστημα ισχύος της γνωμάτευσης, το οποίο να συμπίπτει με την περίοδο των εξετάσεων.

Τέλος, στο έγγραφο του υπουργείου αναφέρεται ότι γραπτά εξετάζονται οι μαθητές με προβλήματα ακοής σε ποσοστό 67% και άνω, προβλήματα λόγου και ομιλίας ή προβλήματα επιληψίας. Επίσης μαθητές και απόφοιτοι στο φάσμα του αυτισμού για τους οποίους τα ΚΕΔΔΥ και Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα έχουν εισηγηθεί τη γραπτή εξέταση.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Marketing

Πλήρης Απασχόληση

19-12-2023

Νέα Ιωνία Αττικής

Πρόσθετες Υπηρεσίες Τουρισμού

Εποχιακή Εργασία

04-03-2024

Αγιος Γορδιος

⚽🏀 LIVE SCORES
30 Μαρ. 2024
Παν
15:00
-
Αστ
30 Μαρ. 2024
Βόλ
17:30
-
Κηφ
29 Μαρ. 2024
ΦΕΝ
19:45
-
ΑΛΜΠ
29 Μαρ. 2024
ΒΙΡ
21:30
-
ΠΑΟ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;