Ο Παναγιώτης Ζαχαριάς απαντάει στις ερωτήσεις του neolaia.gr! #digitized17
Το μεγαλύτερο συνέδριο για Digital Design επιστρέφει - Θες να γνωρίσεις έναν από τους ροκσταρ του;

Εδώ και περίπου 6 χρόνια, πραγματοποιείται στην Αθήνα ένα event, το οποίο θεωρείται το μεγαλύτερο και σημαντικότερο meeting μεταξύ ανθρώπων που δουλεύουν στον χώρο του digital design.

Το Digitized 17 αποτελείται από ένα συνένδριο, αρκετά workshops και δυο-τρια events, τα οποία προσφέρουν στους συμμετέχοντες την ευκαιρία να γνωρίσουν νέα άτομα που δουλεύουν στον ίδιο τομέα με τους ίδιους.

Μάθε περισσότερα για το Digitized 17 εδώ!

Ένα από τα αστέρια του Digitized 17, που ακούει στο όνομα Παναγιώτης Ζαχαριάς,  απάντησε σε όλες τις απορίες που θα είχες για το το Digitized αλλά και και για όσα θα μιλήσει ο ίδιος. Πάμε να δούμε τι μας είπε;

Καταρχάς, πες μας ακριβώς τι είναι αυτό το UX; Το αντικείμενο της δουλειάς σου!

Αν και δεν υπάρχει ένας καθολικός ορισμός για το UX, θα λέγαμε ότι το UX είναι το πεδίο που αφορά στη μελέτη των αντιλήψεων και αντιδράσεων (σε γνωστικό και συναισθηματικό επίπεδο) των χρηστών από τη χρήση ή την προσδοκόμενη χρήση ενός διαδραστικού συστήματος, υπηρεσίας, προϊόντος κλπ.

Από τα παραπάνω αφενός αντιλαμβανόμαστε πόσο ευρύ είναι το πεδίο και αφετέρου μπορούμε να καταλάβουμε γιατί έχει γίνει ένα από τα πιο hot πεδία ενασχόλησης στον τομέα της σχεδίασης και ανάπτυξης νέων τεχνολογιών. Καθώς η τεχνολογία είναι πανταχού παρούσα (σκεφτείτε μόνο πόσες οθόνες μας πολιορκούν καθημερινά…) και οι άνθρωποι γίνονται ολοένα και πιο «γνώστες» και απαιτητικοί χρήστες της τεχνολογίας, η σχεδίαση των πάσης φύσεως διαδραστικών συστημάτων δεν αρκείται στο να παρέχει καλά χαρακτηριστικά (features) και λειτουργικότητες αλλά πρέπει να παρέχει και μια δυνατή εμπειρία χρήσης, απαραίτητο συστατικό πια για την επιτυχία ενός digital προϊόντος ή μιας υπηρεσίας.

Και πώς ξεκίνησες να ασχολείσαι με αυτό;

Ξεκίνησα ακαδημαϊκά. Πιο συγκεκριμένα στα τέλη του 1999 όταν τελείωνα το master thesis μου στα πληροφοριακά συστήματα και εξέταζα με τι θα μου άρεσε να ασχοληθώ στον επόμενο μεγάλο στόχο μου, την έναρξη διδακτορικής διατριβής. Το έναυσμα δόθηκε από ένα ερευνητικό έργο στο οποίο εργαζόμουν ως ερευνητής και είχα αναλάβει την επιμέλεια και συντονισμό μιας μελέτης αξιολόγησης ενός συστήματος e-learning. Άρχισα να διαβάζω για αξιολόγηση ευχρηστίας διαδραστικών συστημάτων και … αυτό ήταν, «κόλλησα» εκεί. Μετά όλα πήραν το δρόμο τους: τα πρώτα χρόνια με πιο έντονη ακαδημαϊκή δραστηριότητα (άλλωστε εκείνα τα χρόνια στην αγορά ούτε λόγος για ..UX) με συμμετοχή σε διεθνή ερευνητικά προγράμματα, με εργασίες και δημοσιεύσεις σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια και αντίστοιχες ομιλίες- παρουσίασεις, διδασκαλία σε πανεπιστημιακά ιδρύματα. Παράλληλα άρχισα ως ελεύθερος επαγγελματίας να παρέχω συμβουλευτικές υπηρεσίες σε UX research & design. Καθώς τα χρόνια περνούσαν έδωσα περισσότερη έμφαση στην ενασχόλησή μου ως επαγγελματίας UXer στην αγορά και συνεργάστηκα με εταιρείες ελληνικές και ξένες αλλά και αρκετά startups. Kάπως έτσι φτάνουμε στο σήμερα και στο νέο εγχείρημα που είναι η ίδρυση ενός νέου UX agency με τον τίτλο “theUXProdigy”.

Αν σου έμαθε 2 πράγματα αυτή η δουλειά, ποια είναι αυτά;

Το πόσο πολύπλοκη και απαιτητική διαδικασία είναι η σχεδίαση διαδραστικών συστημάτων σύμφωνα με την ανθρωποκεντρική φιλοσοφία. Απαιτείται συνεχής εκπαίδευση, ευελιξία και διάθεση για καλή συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους (που είναι πολλοί), άρα και υπομονή.
Το πόσο συναρπαστικό είναι να δουλεύεις με πραγματικούς χρήστες ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας.

Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζετε στην δουλειά που κάνεις;

Είναι αρκετές… Θα πω 2-3 βασικές: μεγάλη πρόκληση είναι να πρέπει να συνεργαστείς με πολλά και διαφορετικά άτομα που αντιπροσωπεύουν διαφορετικούς επαγγελματικούς ρόλους και backgrounds. Κάθε ένας έχει τη δική του οπτική γωνία, τις δικές του πεποιθήσεις, τρόπους και εργαλεία δουλειάς. Ο συντονισμός και η καλή συνεργασία είναι παραπάνω κι από απαραίτητη για τη σχεδίαση ενός «καλού» ψηφιακού προϊόντος ή υπηρεσίας. Και δεν είναι εύκολη.

Μια άλλη βασική πρόκληση που αντιμετωπίζουμε όλοι όσοι ασχολούμαστε πραγματικά με το αντικείμενο άρα ασχολούμαστε και με το λεγόμενο UX research, είναι να πείσουμε για την αξία της διαδικασίας έρευνας και μελέτης των χρηστών (πριν και μετά τη σχεδίαση πρωτοτύπων). Πολλοί πελάτες και επιχειρηματίες δυστυχώς έχουν βασική άγνοια για όλα αυτά και παρόλα αυτά ζητούν “καλό UX”, πολλοί θεωρούν ότι έχει μεγάλο κόστος σε χρόνο και χρήμα ενώ δεν ξέρουν (καθώς δεν έχουν δοκιμάσει στην πράξη) τα μεγάλα οφέλη που μπορεί να επιφέρει και τη μείωση κόστους όσον αφορά στο development, στην υποστήριξη πελατών και σε άλλες διαδικασίες. Σε κάθε περίπτωση όσοι είμαστε χρόνια στο χώρο και θεωρούμαστε seniors ή experts πρέπει να δώσουμε τη μάχη και να πείσουμε για την επιχειρηματική αξία της ανθρωποκεντρικής σχεδίασης και των UX μεθόδων και τεχνικών.

Τέλος θα αναφέρω τη δυσκολία και συνεχή πρόκληση που αντιμετωπίζει κάποιος που είναι freelance UXer ή δουλεύει σε UX agency. Εν αντιθέσει με UXers που δουλεύουν μέσα σε εταιρείες άρα και σε συγκεκριμένες ομάδες και για συγκεκριμένα προϊόντα (χωρίς βέβαια να υποτιμώ τη δυσκολία της δουλειάς τους), όσοι είναι freelancers ή UXers σε agencies θα πρέπει να έχουν μια αρκετά μεγάλη γκάμα γνώσεων και δεξιοτήτων, θα έλεγα μια φαρέτρα UX μεθόδων την οποία να εμπλουτίζουν και να προσαρμόζουν συνεχώς. Κυρίως θα πρέπει να έχουν την ικανότητα να μπορούν να προσαρμόζονται γρήγορα σε διαφορετικές καταστάσεις, διαφορετικά προϊόντα και φάσεις ανάπτυξης, διαφορετικούς χρήστες και πελάτες σε διαφορετικά industries και διαφορετικό πλαίσιο χρήσης εν γένει. Επίσης το γεγονός ότι οι freelancers ή τα UX agencies δουλεύουν ως εξωτερικοί συνεργάτες κάνει ακόμα πιο δύσκολη και απαιτητική τη δουλειά τους. Πολλές φορές η συνεργασία με τα εμπλεκόμενα μέρη είναι κάπως πιο δύσκολη, οι παρεξηγήσεις πιο εύκολες λόγω του γεγονότος ότι έρχεσαι «απ’έξω» ενώ πολλές φορές δεν δίνεται η πρόσβαση σε όλη την γκάμα πληροφορίας που χρειάζεται ο επαγγελματίας UXer για να αποδείξει την αποτελεσματικότητα της δουλειάς του.

Τι ελπίζεις να κρατήσει το κοινό σου από όσα θα πεις στο @digitized2017;

Τα 2 βασικά και απλά μηνύματα:
Α) Την αξία της έρευνας εμπειρίας χρήστη (UX research) και των αντίστοιχων μεθόδων στη διαδικασία σχεδίασης.
Β) Την ανάγκη για εκπαίδευση όσων θέλουν να λέγονται και να είναι (κυρίως αυτό) UX designers.

Μάθετε περισσότερα για τους theUXProdigy εδώ: theuxprodigy.com

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Αγροτικά

Πλήρης Απασχόληση

24-01-2024

Ηρακλειο Κρητης

Logistics

Πλήρης Απασχόληση

09-01-2024

Κηφισιά

⚽🏀 LIVE SCORES
25 Απρ. 2024
ΠΑΟ
21:15
-
ΜΑΚ
25 Απρ. 2024
Ρεάλ
22:00
-
ΜΠΑ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

  
 1