Η Zarena Kancheva μιλά στο neolaia.gr

Από neolaia.gr Team 12 Ιουνίου 2018

H Marketing and PR Manager Central & Eastern Europe της ‎Viber μίλησε στο neolaia.gr και μας έλυσε όλες τις απορίες!

Η Zarena Kancheva είναι η Marketing and PR Manager Central & Eastern Europe της ‎Viber. Στην πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξή της, μας μίλησε για τη φιλοσοφία, τον τρόπο διαφήμισης και τις νέες κινήσεις, της γνωστής σε όλους μας εφαρμογής, που έχει κάνει την επικοινωνία πιο άμεση, εύκολη και διασκεδαστική από ποτέ!

Το Viber εξελίσσεται πολύ γρήγορα και μεταμορφώνεται σε κάτι ευρύτερο από μια εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων. Ποια είναι η βασική φιλοσοφία του Viber, που το οδηγεί σε μια τέτοια γρήγορη ανάπτυξη; Τι είναι αυτό που κάνει το Viber διαφορετικό από τους κύριους ανταγωνιστές τoυ;

Αποστολή του Viber είναι να ενώνει τους ανθρώπους, μέσα από προσωπικές σχέσεις, κοινά πάθη και ενδιαφέροντα. Έχουμε 1 δισεκατομμύριο χρήστες παγκοσμίως, που συνδέονται ελεύθερα μέσω της εφαρμογής ανεξάρτητα από το πού βρίσκονται στον κόσμο. Είμαστε από τις πολύ λίγες ευρέως διαδεδομένες υπηρεσίες επικοινωνίας στην αγορά που θέτουν στον πυρήνα της φιλοσοφίας τους την προστασία της ιδιωτικότητας και την ασφάλεια των χρηστών. Αυτό αποτελεί βασικό συστατικό της αξιακής μας πρότασης. Το Viber προσφέρει κρυπτογράφηση end-to-end (από άκρο σε άκρο), που σημαίνει ότι οι χρήστες μας είναι οι μόνοι που έχουν πρόσβαση στα μηνύματα και στο περιεχόμενο που ανταλλάσσουν με τις επαφές τους μέσω της πλατφόρμας του Viber. Δεν χρησιμοποιούμε με οποιονδήποτε τρόπο τις πληροφορίες που περιέχονται στα μηνύματα των χρηστών μας, ούτε αποθηκεύουμε τις συνομιλίες τους στους servers μας.

Επίσης προσφέρουμε μια ευρεία γκάμα υπηρεσιών για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, όπως είναι οι μυστικές συνομιλίες που μπορούν να κλειδωθούν με κωδικούς PIN, η δυνατότητα διαγραφής μηνυμάτων που έχουν ήδη σταλεί, τα μηνύματα με χρονόμετρο αυτοκαταστροφής και άλλα. Αυτό καθιστά το Viber μια μοναδική εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων, όπου οι ιδιωτικές συνομιλίες σας παραμένουν πραγματικά ιδιωτικές.

Πώς κερδίζει η Viber χρήματα;

Πρακτικά, η Viber έχει έσοδα από τις προστιθέμενες υπηρεσίες της: Viber Out, συλλογές αυτοκόλλητων και αυτοκόλλητα που δημιουργούνται από brands ή δημόσια πρόσωπα για προωθητικούς λόγους και υπηρεσίες διαφήμισης εντός της εφαρμογής. Το πρώτο επιτρέπει στους χρήστες να πραγματοποιούν κλήσεις σε οποιονδήποτε αριθμό τηλεφώνου – σταθερό ή κινητό- και όχι μόνο σε χρήστες Viber, που είναι δωρεάν. Όσον αφορά τα stickers, το Viber προσφέρει δωρεάν πολλά διασκεδαστικά και ελκυστικά πακέτα αυτοκόλλητων, αλλά οι παθιασμένοι χρήστες έχουν επίσης τη δυνατότητα να αγοράζουν κάποια επιπλέον stickers αν το επιθυμούν.

Από την άλλη, τα branded stickers είναι ένα πολύ ελκυστικό εργαλείο διαφήμισης για τα brands. Βλέπουμε όλο και περισσότερες επιχειρήσεις να συμπεριλαμβάνουν τα stickers στην επικοινωνία με το κοινό τους, καθώς πρόκειται για ένα νέο, φρέσκο και διασκεδαστικό τρόπο αλληλεπίδρασης, που οδηγεί σε σημαντικά αποτελέσματα. Επιπλέον, η Viber προσφέρει μια ποικιλία επιλογών διαφήμισης εντός της εφαρμογής. Τέλος, τα παιχνίδια είναι επίσης μια πηγή εσόδων.

Ποιο είδος διαφήμισης θεωρείτε πιο επιτυχημένο σήμερα;

Οι πιο επιτυχημένοι τύποι διαφήμισης είναι εκείνοι που δεν ενοχλούν, αλλά προσφέρουν αξία στους καταναλωτές, και αυτό προσπαθούμε να κάνουμε στο Viber. Η προσοχή του καταναλωτή έχει μειωθεί δραματικά. Η εύρεση της σωστής ισορροπίας μεταξύ του πώς θα κεντρίσουμε το ενδιαφέρον του χρήστη, αλλά και της χρησιμότητας αυτού που του προσφέρουμε είναι η συνταγή για την επιτυχία. Πρόκειται για μια πρόκληση, αλλά και μια τεράστια ευκαιρία για τις εταιρείες. Ένα εξαιρετικό παράδειγμα είναι τα branded stickers του Viber. Τα stickers είναι ένας σύγχρονος, δημιουργικός και διασκεδαστικός τρόπος που χρησιμοποιούν οι χρήστες για να εκφράζουν τα συναισθήματά τους, κι έτσι αποτελούν ένα πολύ αποτελεσματικό προωθητικό εργαλείο για τα brands που θέλουν μοιράζονται περιεχόμενο με το κoινό τους σε καθημερινή βάση.

Νομίζω ότι οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων προσφέρουν σημαντικές ευκαιρίες για διαφήμιση. Και αυτό για τον εξής λόγο: αν κοιτάξετε τα είδη εφαρμογών που χρησιμοποιούν οι χρήστες, θα δείτε ότι συνήθως ενώ έχουν αρκετές εφαρμογές στο κινητό τους, χρησιμοποιούν σε τακτική βάση μόνο κάποιες συγκεκριμένες. Και αυτές που χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο είναι οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων.

Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση που είχατε να αντιμετωπίσετε για τα Viber Communities.

Η Viber παρουσίασε πρόσφατα τα Viber Communities, ομάδες με όριο μέχρι 1 δισεκατομμύριο μέλη. Τα μέλη των ομάδων θα μπορούν να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους και οι διαχειριστές των ομάδων θα μπορούν να δημιουργούν έσοδα μέσα από τη λειτουργία αυτών των κοινοτήτων. Η μεγαλύτερη πρόκληση και ο λόγος για τον οποίο δεν είχαμε δει ομάδες με δυνατότητα για τόσα πολλά (θα λέγαμε σχεδόν απεριορίστα) μέλη στο παρελθόν – όπως τα Viber Communities – είναι οι τεχνικές δυσκολίες που προκύπτουν για τη δημιουργία τόσο μεγάλων ομάδων, όπου οι συμμετέχοντες μπορούν να ακολουθούν και να διαχειρίζονται παράλληλα μία συνομιλία. Τα Viber Communities δίνουν πολλαπλά εργαλεία σε διαχειριστές και συντονιστές για να μπορούν να διαχειρίζονται αποτελεσματικά τις ομαδικές συνομιλίες.

Επίσης, τα μέλη μιας Κοινότητας δεν είναι πάντα σταθερά. Κάποιοι ακόλουθοι παραμένουν μέχρι να ικανοποιήσουν κάποια ανάγκη τους ή να πετύχουν ένα στόχο, άλλοι φεύγουν και συμμετέχουν σε διαφορετικές ομάδες. Η ενθάρρυνση νέων συμμετοχών αποτελεί συνεπώς ένα ζωτικό εργαλείο για να διατηρηθεί μια κοινότητα ζωντανή και νομίζω ότι αυτή είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για τον διαχειριστή ενός Viber Community.

Πώς ανταποκρίνεται η ελληνική αγορά στο Viber;

Η πλειοψηφία των χρηστών smartphone στην Ελλάδα έχει εγκαταστήσει το Viber , γεγονός που το καθιστά την υπηρεσία ανταλλαγής μηνυμάτων με το μεγαλύτερο «αποτύπωμα» στη χώρα. Η επιτυχία του Viber στην Ελλάδα έχει πιθανότατα να κάνει με την ανάγκη των ανθρώπων να επικοινωνούν άμεσα και δωρεάν και ίσως αυτό να συνδέεται και με την τρέχουσα οικονομική κατάσταση. Παρατηρούμε επίσης ότι τα Chat extensions έχoυν κεντρίσει το ενδιαφέρον των Ελλήνων χρηστών. Γενικά, έχουμε δει ότι οι Έλληνες χρήστες επικοινωνούν περισσότερο χρησιμοποιώντας βίντεο και αυτοκόλλητα, σε σχέση με χρήστες από άλλες χώρες. Αυτό δεν μπορούμε να το εξηγήσουμε με σαφήνεια, υποθέτουμε όμως ότι έχει να κάνει με το γεγονός ότι οι Έλληνες είναι πολύ εκφραστικοί άνθρωποι, οπότε και τους αρέσει να συνδυάζουν την επικοινωνία τους με ήχο και εικόνα. Από την πλευρά μας θεωρούμε την Ελλάδα μια σημαντική αγορά και θα συνεχίσουμε να εστιάζουμε τις προσπάθειές μας στην επέκταση του οικοσυστήματος συνεργασιών στη χώρα, προσφέροντας περιεχόμενο ειδικά προσαρμοσμένο για τους Έλληνες χρήστες.