Οι επιστήμονες ανακάλυψαν ένα άγνωστο είδος ανθρώπου που έζησε πριν 50.000 χρόνια!
Η εξέλιξη του Homo sapiens κρύβει πολλά μυστικά ακόμα!

Απέναντι σε μία σημαντική ανακάλυψη βρέθηκαν οι επιστήμονες! Ανακάλυψαν τα οστά ενός νέου είδους ανθρώπου, που ονομάζουν ο “άνθρωπος της Λουζόν”, ή Homo luzonensis.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, δεν είναι άμεσος πρόγονος του σύγχρονου ανθρώπου. Ζούσε όμως την ίδια περίοδο με τον Χόμπιτ αλλά και με τον Homo sapiens. Αυτοί αποτελούσαν υποείδη του σημερινού ανθρώπου!

Τα δεκατρία απολιθωμένα οστά και δόντια ανακαλύφθηκαν σε ένα σπήλαιο στις Φιλιππίνες και ανήκουν σε ένα άγνωστο μέχρι σήμερα είδος ανθρώπου. Από τα πρώτα στοιχεία, φαίνεται να ήταν μικρόσωμος αλλά παρουσίαζε μια απρόσμενη μίξη αρχαϊκών και σύγχρονων χαρακτηριστικών.

Ο Homo luzonensis ανακαλύφθηκε στο Σπήλαιο Καλάο, στο βόρειο τμήμα του νησιού Λουζόν. Είναι η δεύτερη φορά από τις αρχές του 21ου αιώνα που ένα εξαφανισμένο πλέον μέλος της οικογένειας του ανθρώπου εντοπίζεται σε νησιά της νοτιοανατολικής Ασίας.

Οι επιστήμονες δεν κατάφεραν να αποσπάσουν DNA από τα οστά που βρέθηκαν, όμως μπόρεσαν να καθορίσουν ότι το ένα από τα τρία αυτά άτομα έζησε πριν από 67.000 χρόνια. Μάλιστα, φαίνεται τα υπόλοιπα  να έζησαν περίπου πριν από 50.000 χρόνια.

Το 2003 απολιθωμένα λείψανα ενός άλλου είδος ανθρώπου, του Homo floresiensis, είχαν βρεθεί σε ένα σπήλαιο στο νησί Φλόρες της Ινδονησίας, Το συγκεκριμένο νησί απέχει περίπου 3.000 χιλιόμετρα από το Λουζόν.Ενώ, δεν υπάρχει, ακόμη, κάποια ένδειξη ότι τα δύο είδη είχαν κάποια σχέση μεταξύ τους.

Οι επιστήμονες περιέγραψαν με μεγάλη προσοχή την εξωτερική εμφάνιση και τη ζωή του Homo luzonensis, καθώς δεν είναι ακόμα πολλά πράγματα γνωστά για αυτόν! Κι αυτό γιατί έχουν στη διάθεσή τους μόνο λίγα οστά από τα χέρια και τα πόδια καθώς και μερικά δόντια δύο ενηλίκων και ενός παιδιού. Δε βρέθηκαν καθόλου οστά από το κρανίο τους.

Από αυτά που βρήκαν, πιστεύουν ήταν πιο μικρόσωμος από τον Homo sapiens, αλλά δεν μπορούν να πουν με σιγουριά το ύψος στο οποίο έφτανε.

Ο παλαιοανθρωπολόγος, Φλοράν Ντετρουά, του Μουσείου του Ανθρώπους-Εθνικού Μουσείου Φυσικής Ιστορίας του Παρισιού, δήλωσε:

“Θα πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί, ιδίως επειδή ο κόσμος θα φέρει στον νου του τον Homo floresiensis ως «πρότυπο» για την εμφάνιση του Homo luzonensis, κάτι που ασφαλώς δεν συμβαίνει.”

Ο αρχαιολόγος Αρμάντ Μιζάρες, ο επικεφαλής των αρχαιολογικών ανασκαφών στο Καλάο, πρόσθεσε:

“Μπορούμε μόνο να εικάσουμε ότι ίσως να ήταν ένας πυγμαίος Homo sapiens”

Ο Γάλλος επιστήμονας συμπλήρωσε:

“Για χρόνια, και μέχρι πριν από λιγότερα από 20 χρόνια, θεωρούσαμε την εξέλιξη του ανθρώπου στην Ασία πολύ απλή: ο Homo erectus ξεκινώντας από την Αφρική εγκαθίσταται στην ανατολική και νοτιοανατολική Ασία και μετά δεν συμβαίνει τίποτα, μέχρι την άφιξη του Homo sapiens πριν περίπου 40.000-50.000 χρόνια, ο οποίος “κατακτά” κάθε γωνιά της Γης.

Με τις ανακαλύψεις επί του πεδίου και στο εργαστήριο, για παράδειγμα μέσω της γενετικής, σήμερα ξέρουμε ότι η ιστορία της εξέλιξης δεν είναι γραμμική, ήταν πολύ πιο περίπλοκη, με πολλά ξεχωριστά είδη που ζούσαν ταυτόχρονα με τον Homo sapiens, διασταυρώνονταν μεταξύ τους, εξαφανίζονταν και τα λοιπά.

Ο Homo sapiens εννοείται πως δεν ήταν μόνος του στη Γη.”

Φαίνεται πώς η σημερινή μας εξέλιξη σε αυτό που είμαστε κρύβει, ακόμη, πολλά μυστικά!

Δες το σχετικό βίντεο!

Δες ακόμα: Μήπως οι συμπτώσεις δεν είναι τελικά και τόσο τυχαίες;

Πωλήσεις