Πανελλήνιες 2019: Η αποτίμηση της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων για τα φετινά θέματα!
Η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων δημοσιοποίησε τον σχολιασμό της για τα θέματα στις Πανελλήνιες 2019! Δες αναλυτικά!

Η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων (ΠΕΦ) δημοσίευση τη δική της γενική αποτίμηση για τις Πανελλήνιες 2019 μετά την ολοκλήρωση των εξετάσεων. Μάλιστα, η ΠΕΦ παρατήρησε ότι στις φετινές εξετάσεις υπήρξαν επιμέρους προβλήματα χωρίς να υπάρξει κάποιο σοβαρό θέμα.

Η ΠΕΦ με ανακοίνωσή της, επισημαίνει για τις Πανελλήνιες 2019:

1. Στη Νεοελληνική Γλώσσα η επιλογή ενός μεταφρασμένου κειμένου ξένου στοχαστή ανέδειξε το πρόβλημα της μη κοινώς αποδεκτής απόδοσης όρων καθιερωμένων από τη διδακτική ορολογία. Χαρακτηριστική περίπτωση η fraternite του γνωστού τρίπτυχου της Γαλλικής Επανάστασης που μεταφράστηκε στο εξεταζόμενο κείμενο ως “αδελφότητα” αντί του οικείου στους μαθητές: “αδελφοσύνη”(“ομόνοια”, “ομοψυχία”). Ανάλογα προβλήματα αποφεύγονται, εάν εμπιστευθούμε περισσότερο τον πλούτο της πρωτότυπης και όχι της μεταφρασμένης νεοελληνικής δοκιμιογραφίας.

2. Για το μάθημα της Ιστορίας η ΠΕΦ τονίζει ότι στα θέματα που εξετάστηκαν οι μαθητές:

“Διαπιστώθηκαν ασάφειες που προβλημάτισαν τους υποψηφίους και δεν θεραπεύτηκαν από τις οδηγίες της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων. Ενώ, συγκεκριμένα στην άσκηση Α2 τύπου «Σωστό-Λάθος», δόθηκε οδηγία να γίνονται δεκτές και οι δύο απαντήσεις στην πρόταση δ (!) , κάτι που αντιβαίνει στους στοιχειώδεις κανόνες της λογικής σκέψης. Επίσης στην άσκηση Δ1 δόθηκε πίνακας με τα χιλιόμετρα του εθνικού οδικού δικτύου κατά το διάστημα 1830-1912, ενώ στις οδηγίες προτάθηκε να γίνονται δεκτές οι απαντήσεις που αφορούν την περίοδο του Τρικούπη, παρόλο που η τελευταία χρονολογία αφορά την περίοδο του Βενιζέλου! Η ασάφεια της διατύπωσης πλήττει την εμπιστοσύνη των υποψηφίων στην όλη διαδικασία και προκαλεί σύγχυση από την οποία εξέρχεται πληγωμένη -εκτός από τη γλώσσα μας- και η αξιοπιστία της σχολικής γνώσης.”

3. Για τα Αρχαία Ελληνικά η ΠΕΦ δήλωσε ότι:

“Είδαμε με θλίψη να γίνεται για πρώτη φορά πράξη η κατάργηση της μετάφρασης του γνωστού και η υπομοριοδότηση της βαθμολογικής αξίας του αδίδακτου κειμένου, μέτρα που υποβαθμίζουν τη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και στα οποία έχουμε αντιταχθεί. Παράλληλα, παρατηρήθηκε ένα ακόμη επιμέρους κρούσμα ασάφειας που οδήγησε σε λανθασμένη αναγνώριση υποθετικού λόγου.”

4. Όσον αφορά τα Λατινικά:

“Εμείς δεν αποδεχόμαστε τη νέα πραγματικότητα μοιρολατρικά ως ένα ρέκβιεμ για το μάθημα και γι’ αυτό, όπως και για όλα όσα αφορούν τις ανθρωπιστικές σπουδές, θα επανέλθουμε.”

Δες ακόμα: Πανελλήνιες 2019 Στοιχεία Ψύξης και Κλιματισμού: Ο σχολιασμός της ΟΕΦΕ!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Υπάλληλοι γραφείου

Πλήρης Απασχόληση

13-03-2024

Μενίδι

Marketing

Πλήρης Απασχόληση

19-12-2023

Νέα Ιωνία Αττικής

⚽🏀 LIVE SCORES
19 Απρ. 2024
ΠΑΟ
20:15
-
ΠΕΡ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;