Τέλος σε άσυλο και αιώνιους φοιτητές, σύμφωνα με τις προγραμματικές δηλώσεις της Νίκης Κεραμέως

Από neolaia.gr Team 22 Ιουλίου 2019

Τους έξι βασικούς στόχους του Υπουργείου Παιδείας, προανήγγειλε η νέα Υπουργός, Νίκη Κεραμέως, από το βήμα της Βουλής

Σε έξι (6) βασικούς άξονες πρόκειται να κινηθεί η νέα στρατηγική για την Παιδεία, σύμφωνα με τα όσα προανήγγειλε από το βήμα της Βουλής, η νέα Υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, κατά τη διάρκεια των προγραμματικών της δηλώσεων.

«Πρώτος στόχος είναι η μεγαλύτερη ελευθερία και μεγαλύτερη αυτονομία για σχολεία και πανεπιστήμια. Δεύτερος, είναι η εξωστρέφεια και ουσιαστικότερη διασύνδεση με την αγορά εργασίας. Τρίτος είναι οι ίσες ευκαιρίες για όλους. Τέταρτος, είναι η έμφαση και αξιοποίηση των νέων δεδομένων της ψηφιακής εποχής. Πέμπτος στόχος είναι να παραδώσουμε στην κοινωνία μορφωμένους νέους, αλλά και πιο ολοκληρωμένους πολίτες και έκτος είναι η υιοθέτηση πολιτικών βάσει τεκμηρίωσης».

Όσον αφορά την Τριτοβάθμια εκπαίδευση, η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, ανέφερε τα εξής:

«Πρώτον, επιστρέφουμε τα πανεπιστήμια σε αυτούς στους οποίους πραγματικά ανήκουν, δηλαδή στους φοιτητές, στους καθηγητές και στο διοικητικό προσωπικό, καταργώντας το κακώς εννοούμενο άσυλο. Οι δημόσιες αρχές θα μπορούν να επεμβαίνουν αυτεπαγγέλτως για κάθε αξιόποινη πράξη που διαπράττεται εντός πανεπιστημίου.

Δεύτερον, θεσπίζουμε σύγχρονες και αποτελεσματικές δομές διοίκησης, με διακριτές και σαφώς καθορισμένες αρμοδιότητες.

Τρίτον, καθιερώνουμε ανώτατο χρονικό όριο ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών ν+2, πλην εξαιρέσεων».

Απελευθερώνουμε τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.

Επεκτείνουμε τον θεσμό της πρακτικής άσκησης φοιτητών σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, σε συναφή με τις σπουδές τους αντικείμενα.»

Σε ό,τι αφορά στην κρατική χρηματοδότηση προς τα πανεπιστήμια, η Νίκη Κεραμέως είπε πως «θα εξαρτάται από αντικειμενικά κριτήρια, όπως το κόστος σπουδών ανά φοιτητή, η διάρκεια των προγραμμάτων σπουδών, μέγεθος και γεωγραφική διασπορά του ιδρύματος, αλλά θα συνδέεται, σε κάποιο βαθμό, και με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης».

Όσον αφορά την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η κ. Κεραμέως δήλωσε τα εξής:

«Απλουστεύουμε μια σειρά από διαδικασίες για τη διοργάνωση εκπαιδευτικών δράσεων, όπως για παράδειγμα η διενέργεια σχολικών εκδρομών και η συμμετοχή σε διαγωνισμούς και ολυμπιάδες. Θωρακίζουμε θεσμικά τη σχολική μονάδα, αναβαθμίζουμε το ρόλο του Διευθυντή, προωθούμε ένα νέο σύστημα επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης, αναδιοργανώνουμε τις δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, με γνώμονα δομές πιο κοντά στις σχολικές μονάδες, με σταδιακή κατάργηση των υφιστάμενων, υδροκέφαλων και συγκεντρωτικών δομών». Παράλληλα τόνισε ότι θα προωθηθεί «σύστημα αξιολόγησης, ξεκινώντας από τις σχολικές μονάδες και προχωρώντας στους εκπαιδευτικούς, με αποκλειστικό στόχο την επιβράβευση των εκπαιδευτικών και τη βελτίωσή τους μέσω επιμόρφωσης». 

Σχετικά με την ειδική αγωγή, υπογράμμισε χαρακτηριστικά:

«Στην ειδική αγωγή, προχωρούμε ήδη στην επίσπευση της διαδικασίας πρόσληψης 4.500 εκπαιδευτικών» […] «Επαναφέρουμε και ενισχύουμε τον θεσμό των πρότυπων και πειραματικών σχολείων».

 Δείτε ακόμα: Στέλιος Πέτσας: Αυτές είναι οι οκτώ πρωτοβουλίες της κυβέρνησης Μητσοτάκη για τα ΜΜΕ

ΕΙΣΑΙ ΜΕΣΑ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΚΟΝΤΟΠΑΚ VIBER ΣΤΙΚΕΡΣ; ΝΤΑΟΥΝΛΟΟΥΝΤ ΛΕΜΕ ΕΔΩ --> https://vb.me/fac486