Μία μαύρη τρύπα στο κέντρο του Γαλαξία μας άρχισε να λάμπει και... κανείς δεν μπορεί να εξηγήσει γιατί!
Μία μαύρη τρύπα έγινε 75 φορές πιο φωτεινή και οι επιστήμονες δεν μπορούν να το εξηγήσουν!

Κάτι πολύ περίεργο έγινε στον γαλαξία μας τον περασμένο Μάιο. Ήταν τόσο περίεργο που οι επιστήμονες προσπαθούν να το δικαιολογήσουν με όποιον τρόπο μπορούν. Τι έγινε;

Μια υπερμεγέθης μαύρη τρύπα στο κέντρο του γαλαξία μας έγινε 75 φορές πιο λαμπερή μέσα σε χρονικό διάστημα δύο ωρών! Αυτή η μαύρη τρύπα γνωστή και με το όνομα Sagittarius A* και έχει μέγεθος τέσσερις εκατομμύρια φορές μεγαλύτερη από τον Ήλιο. Παρότι δεν εκπέμπει φως, όπως και καμία άλλη μαύρη τρύπα άλλωστε, οι επιστήμονες παρατήρησαν ότι έγινε αρκετά πιο λαμπερή από τις αλληλεπιδράσεις της με φωτεινά αστέρια ή σύννεφα σκόνης που την περιβάλλουν.

Αυτό συνέβη τη νύχτα της 13ης Μαΐου, όταν ο αστρονόμος Tuan Do του UCLA και οι συνεργάτες του παρακολουθούσαν τον Sgr A* χρησιμοποιώντας το τηλεσκόπιο Keck σε επιστημονική σύνοδο κορυφής στο παρατηρητήριο στο ηφαίστειο Mauna Kea της Χαβάης. Εκεί είδαν πως αυτή η μαύρη τρύπα έδειχνε 75 φορές φωτεινότερη στη ζώνη υπέρυθρης ακτινοβολίας του φάσματος φωτός.

Μάλιστα, η υπερμεγέθης Μαύρη Τρύπα έφτασε στο πιο φωτεινά επίπεδο που έχει μετρηθεί ποτέ σε μήκος κύματος υπέρυθρων ακτίνων. Όλα αυτά έγιναν γνωστά σύμφωνα με τη μελέτη που δημοσίευσε η ομάδα με επικεφαλής τον Do και δημοσιεύθηκε στο arXiv.

Συγκεκριμένα στην έκθεση αυτή αναφέρεται:

“Πιστεύουμε ότι κάτι ασυνήθιστο μπορεί να συμβαίνει φέτος, καθώς η Μαύρη Τρύπα φαίνεται να διαφοροποιείται περισσότερο σε σχέση με τη φωτεινότητα που σχετίζονται με αυτή σε σχέση με τα επίπεδα που έχουμε δει στο παρελθόν”

Η μέγιστη φωτεινότητα, μάλιστα, ήταν η διπλάσια που έχει καταγραφεί σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη ανώτερη μέτρηση του SgrA* που έχει γίνει μέσα στα 20 τελευταία χρόνια. Ενώ, οι επιστήμονες θεωρούν ότι η ασυνήθιστη λάμψη στον γαλαξιακό πυρήνα προκλήθηκε πιθανότατα από στενές “συναντήσεις” του SgrA* και των αντικειμένων που το περιβάλλουν.

Για να καταλάβεις λίγο περισσότερο τι συνέβη πρέπει να ξέρεις και κάποια πράγματα για τις μαύρες τρύπες. Πάμε να εξετάσουμε λίγο το φαινόμενο αυτό;

Η άκρη μιας μαύρης τρύπας ονομάζεται ορίζοντας γεγονότων και διαμορφώνεται από έντονες παλιρροϊκές δυνάμεις που είναι σαν να σκίζουν οτιδήποτε πλησιάζει σε αυτή. Ο ορίζοντας γεγονότων αναφέρεται με το όνομα αυτό, διότι αν κάτι συμβεί εντός των ορίων του, οι πληροφορίες από αυτό το γεγονός δεν μπορούν να φτάσουν σε ένα εξωτερικό παρατηρητή, καθιστώντας αδύνατο να προσδιοριστεί αν κάτι τέτοιο συνέβη.

Όμως, μόλις μια μαύρη τρύπα αρχίσει να καταβροχθίζει κοντινά αντικείμενα όπως τα αστέρια ή τα νεφελώματα, τα αντικείμενα αυτά αναφλέγονται στον ορίζοντα της μαύρης τρύπας. Αυτή η ανάφλεξη προκαλεί φως που μπορεί να εντοπιστεί από τα τηλεσκόπια.

Οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι το φαινόμενο αυτό είχε διάρκεια μόλις 2,5 ώρες. Κι έτσι έφτασαν στη θεωρία ότι η επίδραση μπορεί να είναι μια καθυστερημένη αντίδραση στο στενό πέρασμα του αστέρα S0-2 το 2018, ή το νέφος σκόνης G2 που πλησίασε τη μαύρη τρύπα το 2014.

Μιλώντας στο Newsweek, οι ερευνητές είπαν τα εξής:

Δες και τη σχετική ανάρτηση που έκανε ο επικεφαλής της ομάδας των ερευνητών στον προσωπικό του λογαριασμό στο Twitter!

Δες ακόμα: Αυτό θα είναι το όνομα της πρώτης μαύρης τρύπας που φωτογραφήθηκε!

Πρόσθετες Υπηρεσίες Τουρισμού