Λειτουργικά αναλφάβητοι σχεδόν οι μισοί μαθητές των Λυκείων στην Ελλάδα
Σύμφωνα με μία νέα έκθεση από την Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, οι μισοί μαθητές των Λυκείων είναι λειτουργικά αναλφάβητοι.

Μία νέα έκθεση της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση διαπιστώνει κάτι που δεν περιμέναμε. Σχεδόν οι μισοί μαθητές Λυκείου κινδυνεύουν να τελειώσουν το σχολείο και να είναι λειτουργικά αναλφάβητοι!

Η Αρχή βασίζει το εξαιρετικά ανησυχητικό συμπέρασμά της στην έκθεσή της στις επιδόσεις των μαθητών της Β’ Λυκείου, στις εξετάσεις συγκεκριμένων μαθημάτων. Πρόκειται για τα μαθήματα της Γλώσσας, της Φυσικής και της Άλγεβρας. Μάλιστα, επισημαίνει ότι το πρόβλημα δεν εντοπίζεται μόνο στο Λύκειο αλλά έχει τις ρίζες του στις υπόλοιπες βαθμίδες.

Όμως, τι σημαίνει λειτουργικά αναλφάβητος;

Ο όρος εμφανίζεται το 1978. Τότε, η Γ.Σ. της UNESCO υιοθέτησε μια νέα προσέγγιση στην προσπάθεια καλύτερης εννοιολογικής περιγραφής του αναλφαβητισμού, εισάγοντας την έννοια του ατόμου που είναι λειτουργικά αναλφάβητο. Σύμφωνα με αυτό τον ορισμό, λοιπόν:

“Λειτουργικά αναλφάβητο είναι κάθε άτομο που είναι ανίκανο να ασκήσει όλες τις δραστηριότητες για τις οποίες είναι απαραίτητος ο αλφαβητισμός, ώστε να λειτουργεί καλύτερα η ομάδα του και η κοινότητά του και να μπορεί επίσης, ο ίδιος, να διαβάζει, να γράφει και να μετράει, για την προσωπική του ανάπτυξη και για την ανάπτυξη της κοινότητάς του.”

Στο ίδιο θέμα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πρόσθεσε τα εξής:

“Λειτουργικά αναλφάβητο είναι το άτομο που δεν είναι σε θέση να γνωρίζει ικανοποιητικά ανάγνωση, γραφή και αριθμητική για να ενταχθεί ως άτομο στην κοινωνία, απολαμβάνοντας πλήρως τα δικαιώματά του.”

Στα γενικά λύκεια, στα μαθήματα στα οποία στηρίχτηκε η Αρχή για να βγάλει το συμπέρασμά της είχαμε τα εξής αποτελέσματα:

  • στην Γλώσσα το 7,1% των μαθητών βαθμολογήθηκε κάτω από τη βάση
  • στη Φυσική βαθμολογία κάτω από τη βάση πήραν 1 στου δύο μαθητές (48,4%)
  • στην Άλγεβρα το ποσοστό των βαθμολογιών κάτω από τη βάση ήταν 38,9% και στη Γεωμετρία 44,2%.

Η εικόνα είναι ακόμη χειρότερη στα επαγγελματικά λύκεια όπου ένας στους πέντε μαθητές πήρε κάτω από τη βάση στη Γλώσσα. Πιο αναλυτικά:

  • Το 52,7% πήρε βαθμό κάτω από τη βάση στην Άλγεβρα και
  • το 51,3% στη Γεωμετρία
  • το 41% των μαθητών είχαν βαθμολογίες κάτω από τη βάση στη Φυσική
  • στο 40,8% στη Χημεία

Σύμφωνα με την εφημερίδα Καθημερινή, οι συντάκτες της έκθεσης επισημαίνουν τα εξής:

“Τα προβλήματα που εμφανίζονται στο λύκειο, σε σύγκριση με το δημοτικό και το γυμνάσιο, δεν είναι προβλήματα αποκλειστικά του λυκείου αλλά όλων των βαθμίδων, τα οποία συσσωρευτικά κατέληξαν στο λύκειο. Προβληματίζει, βέβαια, το γεγονός ότι οι αντιλήψεις και οι πρακτικές του Δημοτικού και του Γυμνασίου, ίσως λόγω του υποχρεωτικού τους χαρακτήρα, δεν αποτύπωσαν τα αρχόμενα προβλήματα λειτουργικού αναλφαβητισμού και ενδεχομένως δεν κινητοποιήθηκαν εγκαίρως.”

Δες ακόμα: Ένα μεγάλο ποσοστό μαθητών στην Ελλάδα δεν τρώει πρωινό

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Υπηρεσίες Εστίασης

Εποχιακή Εργασία

21-12-2023

Μυκονος

Marketing

Πλήρης Απασχόληση

19-12-2023

Χαλάνδρι

⚽🏀 LIVE SCORES
19 Απρ. 2024
ΠΑΟ
20:15
-
ΠΕΡ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;