Πανελλήνιες 2019: Αυτές είναι οι πρώτες εκτιμήσεις καθηγητών για τα θέματα Αρχαίων και Μαθηματικών!

Από neolaia.gr Team 10 Ιουνίου 2019

Πανελλήνιες 2019: Δείτε αναλυτικά τι λένε οι καθηγητές για το βαθμό δυσκολίας των θεμάτων που κλήθηκαν να απαντήσουν σήμερα οι μαθητές των Γενικών Λυκείων!

Οι Πανελλήνιες 2019 συνεχίζονται σήμερα, Δευτέρα 10 Ιουνίου, για δεύτερη συνεχή εβδομάδα, με τους υποψήφιους και υποψήφιες των Γενικών Λυκείων της χώρας να δίνουν τα πρώτα μαθήματα Προσανατολισμού για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών εξετάστηκαν, όπως ξέρουμε, στο μάθημα της Αρχαίας Ελληνικήε Γλώσσαε, ενώ οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής εξετάστηκαν σήμερα στο μάθημα των Μαθηματικών.

Πρόκειται ασφαλώς για δύο καθοριστικά και ταυτόχρονα απαιτητικά μαθήματα των Πανελλαδικών εξετάσεων, καθώς, πέρα από την αντικειμενική δυσκολία της φύσης τους, αποτελούν και τα πρώτα μαθήματα προσανατολισμού που κλήθηκαν να φέρουν εις πέρας με επιτυχία οι μαθητές και μαθήτριες των ΓΕΛ της χώρας.

Με βάση, λοιπόν, τα θέματα που έπεσαν σήμερα στους εξεταζόμενους και εξεταζόμενες, οι καθηγητές του Κοινωνικού Φροντιστηρίου του Δήμου Αθηναίων, έκαναν τις πρώτες τους εκτιμήσεις αναφορικά με το βαθμό δυσκολίας και απαιτητικότητας των συγκεκριμένων ερωτημάτων.

Αναλυτικότερα:

Όσο αφορά αρχικά το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών, αυτό πραγματοποιήθηκε για πρώτη χρονιά με τις αλλαγές που είχε υποδείξει το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων την προηγούμενη χρονιά.

Η φιλόλογος και συντονίστρια του Κοινωνικού Φροντιστηρίου του Δήμου Αθηναίων, κα. Αγγελική Νικητοπούλου, ανέφερε πως τα φετινά θέματα των αρχαίων ελληνικών ήταν αρκετά εύκολα και βατά, με το πρώτο μέρος της εξέτασης το διδαγμένο κείμενο και το δεύτερο μέρος να αφορά το άγνωστο.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της ίδιας, το διδαγμένο κείμενο που κλήθηκαν να διαχειριστούν οι μαθητές και ήταν ο Πρωταγόρας του Πλάτωνα «Ίσως δεν ήταν αναμενόμενο, αλλά για κάποιον προετοιμασμένο, ήταν εύκολη η προσέγγιση του κειμένου», σημειώνοντας επίσης ότι τα θέματα ήταν πολύ κατανοητά.

Όσο για το άγνωστο κείμενο, τον «Κυνηγετικό» του Ξενοφώντα, η κα. Νικητοπούλου εκτίμησε τα εξής: «Ήταν η πρώτη φορά που οι υποψήφιοι είχαν να αντιμετωπίσουν ερμηνευτικές ερωτήσεις και νέου τύπου γραμματικές ασκήσεις, ωστόσο ήταν πολύ εύκολες στον εντοπισμό τους οι απαντήσεις», καταλήγοντας ότι ενδέχεται να δούμε καλές βαθμολογίες στο μάθημα της αρχαίας ελληνικής γλώσσας.

Όσον αφορά τα Μαθηματικά, οι εκτιμήσεις του Σπύρου Βαλασόπουλου, Καθηγητή στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του Δήμου Αθηναίων, είναι οι εξής:

Όπως ανέφερε ο ίδιος, τα θέματα που έπεσαν στα Μαθηματικά ήταν εντός ύλης και με κλιμακωτή διαβάθμιση και, παρότι απαιτητικά, ήταν πιο εύκολα από την περισνή χρονιά των Πανελληνίων του 2018. Ο κ. Βλασόπουλος παρέθεσε χαρακτηριστικά ότι: «Τα θέματα σε πλήθος ήταν αρκετά και ορισμένα ήθελαν σύνθετη και ευρηματική σκέψη. Ωστόσο, ένας διαβασμένος μαθητής μπορεί να φτάσει το 15-16», αναφέροντας ότι, για τις πιο υψηλές βαθμολογίες, θα μετρήσει σημαντικά το κατά πόσον ο κάθε μαθητής κατάφερε να φέρει εις πέρας την εξέταση, με βάση το διαθέσιμο χρόνο, αλλά και το κατά πόσο μπόρεσε να αναπτύξει τις δικές του ιδέες προκειμένου να λύσει τα πιο απαιτητικά υποερωτήματα.

Ο ίδιος στη συνέχεια υπογράμμισε πως οι ερωτήσεις «δεν ήταν πολύ δύσκολες για καλά διαβασμένους μαθητές», ενώ σχετικά με το Γ θέμα τόνισε τα εξής: «Το θέμα Γ απαιτούσε πιο σύνθετη σκέψη, ενώ το Δ είχε πολλά υποερωτήματα αυξημένης δυσκολίας, που χρειαζόταν ευρηματική σκέψη».

Δείτε ακόμα: Πανελλήνιες 2019 – ΛΥΣΕΙΣ σε Αρχαία Ελληνικά και Μαθηματικά στο neolaia.gr

Πανελλήνιες 2019: Το Υπουργείο Παιδείας απαντά για τους υποψήφιους που δεν πήραν άδεια και έχασαν την εξέταση!